Vacature – Operationeel Manager Meetings & Congressen

Word jij onze nieuwe Operationeel Manager Meetings & Congressen? Dat zouden wij geweldig vinden! Ben jij het zonnetje in huis, een natuurlijk leider, ben je dol op meetings & congressen en heb je oog voor detail? Dan pas jij helemaal in ons team. Wij zijn een bijzonder meeting- en congres center grenzend aan het Gaasperpark Wij maken onze gasten iedere dag gelukkig met onze hartverwarmende gastvrijheid. Kom jij ons inspireren, motiveren en helpen om nog succesvoller te zijn?

Wat ga ik doen in deze functie?

In de functie van Operationeel Manager ben je verantwoordelijk voor een vlekkeloze aansturing van het operationele team (banqueting, keuken en schoonmaak). Je weet als geen ander dat een goede planning het halve werk is en dat de details zorgen voor de juiste beleving die wij onze gasten mee willen geven. Als je kansen ziet weet je deze om te zetten in concrete plannen en acties om de dienstverlening te verbeteren of processen slimmer te maken. Je bewaakt de kwaliteit, de werkprocessen, het budget en de cultuur en bouwt deze verder uit. Je stuurt het operationele team (bestaande uit ca. 10 fulltimers, parttimers, oproepkrachten en stagiairs) op enthousiaste, samenbindende wijze aan. Samen maken jullie het verschil voor onze gasten. Je bent samen met de Manager Reserveringen & Receptie onderdeel van het MT en rapporteert aan de directeur. Planetarium is volop in ontwikkeling. Er is alle ruimte voor jouw ideeën hoe we nog succesvoller kunnen worden, zijn en blijven.

Jouw verantwoordelijkheidsgebieden zijn:

  • Inspirerend leiderschap en personeelsmanagement;
  • Gastbeleving en optimalisatie van dienstverlening en werkprocessen;
  • Budgetverantwoordelijk voor de afdelingen keuken en banqueting;
  • Verantwoordelijk voor schoonmaak, onderhoud AV en materialen, HACCP, Green Key en BHV.

Oké, leuk! En wie zijn jullie dan?

Planetarium Meeting Center is dé Meeting & Events locatie in het Gaasperpark, langs de rand van Amsterdam. Met 14 verschillende zalen, waaronder Studio Planetarium alsmede een restaurants een Lounge en een bar verzorgen wij verschillende soorten bijeenkomsten en events (van 2 tot 250 personen). Naast vergaderen en congressen kunnen gasten ook bij ons terecht voor trainingen, opleidingen, trainingen en events. Daarnaast zijn we als groene locatie klimaatneutraal en Green Key Goud gecertificeerd. Met ons Samen Bewust Bewust Samen programma dragen we ons steentje bij aan de samenleving.

Wij willen een diverse, gelijkwaardige en inclusieve organisatie voor iedereen te zijn! Een organisatie waarin verschillen worden gezien, zonder oordeel, en worden benut. Vanuit onze waarden als familiebedrijf vinden we het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt.

Jouw dag

Een standaard dag uit het leven van de Operationeel Manager van het Planetarium bestaat niet, want geen dag is hetzelfde. We geven je wel graag een indruk hoe een dag eruit zou kunnen zien.

Bij binnenkomst loop je een rondje door de locatie en maak je een praatje met je collega’s en gasten. Even voelen hoe het gaat en met een schuin oog check je direct even of alle details kloppen.Op piekmomenten help je even bij de ontvangst. De intakegesprekken met dagvoorzitters en trainers zijn cruciaal voor een goed verloop van de dag. Op drukke dagen werk je operationeel mee.

Rond 10.00 uur tijdens de morning meeting neem je kort samen de dag van vandaag door. Wat zijn de bijzonderheden en op welke manier gaan we de verwachtingen van onze gasten overtreffen. Soms is het maar 5 minuten en gaat iedereen weer door, maar die 5 minuten kunnen soms net het verschil maken.

Na de morning meeting ben je aanwezig bij een rondleiding van een potentiële klant. De afdeling reserveringen heeft die rondleiding gepland, maar voor de operationele vragen is het fijn als je direct kan meedenken. Wekelijks heb je een sheetmeeting, waarin je samen met collega’s de week evalueert en de komende week doorneemt.

In de middag ben je bezig met het checken en optimaliseren van de planning (rooster en inkopen) en heb je een afspraak met een leverancier voor een nieuw food concept en een evaluatiegesprek met het schoonmaakbedrijf. De andere middag voer je sollicitatiegesprekken om de poule van oproepkrachten aan te vullen en heb je een Bloei-gesprek met een van de collega’s.

Aan het einde van de middag is het tijd voor de mailbox en een aantal administratieve taken. Je checkt inkoopfacturen, zijn de personeelskosten nog in control en checkt binnengekomen sollicitaties. Tot slot check je nog even of alles op rolletjes loopt voor de avond en volgende dag. Onderweg naar huis broed je op nieuwe plannen.

Wat vragen we van jou?

Je bent een natuurlijk leider en organisatietalent met oog voor detail. Je weet als geen ander jouw team daarin mee te nemen en te coachen. Je hart gaat sneller kloppen van het continu zoeken naar de juiste combinatie van top service, de juiste planning en je verliest daarbij het budget en de medewerker niet uit het oog. Je gelooft in de kracht van maatwerk, creatieve oplossingen en het opbouwen van relaties met zowel, gasten, leveranciers als medewerkers.

Je hebt richting je team een coachende, motiverende houding en bent je bewust van je voorbeeldrol. Je bent in staat om te levelen en situationeel en motiverend leiding te geven. Gestructureerd werken, uitstekende sociale, communicatieve vaardigheden, affiniteit met Food & Beverage en de juiste ervaring vormen belangrijke bagage om succesvol te zijn. Je herkent je in de woorden: gastvrij en hartelijk, warme en sterke persoonlijkheid, teamplayer, enthousiasme, drive en optimisme.

Daarnaast vragen we het volgende van je:

  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar;
  • Je hebt een MHS, HHS, Facility Management of vergelijkbare opleiding afgerond;
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie binnen de hospitality
    branche of bent klaar voor de volgende stap in je carrière;
  • Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van Horeca;
  • Je bent in bezit van Sociale Hygiëne en BHV diploma of bereid dit te halen.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een hartelijk welkom dat jou meteen thuis doet voelen;
  • Een fijne werksfeer, met uitdagend en afwisselend werk en alle ruimte en vrijheid om jou rol op de juiste wijze in te vullen;
  • Arbeidsvoorwaarden conform Horeca cao (op basis van ervaring);
  • Een jaarcontract met intentie tot verlenging (naar onbepaalde tijd);
  • Ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden;
  • 25 vakantiedagen o.b.v. een 38-urige werkweek, als je belooft dat je terugkomt;
  • Een hartverwarmend cultuurprogramma ‘Kindest Together’ met allerlei leuke activiteiten; zo vieren we graag je verjaardag met jou, drinken we af en toe een borrel samen en hebben we in januari een NY event en in september een leuke sportdag met BBQ;
  • De mogelijkheid om gebruik te maken van een leasefiets, een sportabonnement en een vrijwilligersdag, een dag waarop jij IMPACT kan maken;
  • Deelname aan de aanvullende pensioenregeling en ANW-Hiaatverzekering;
  • Collectiviteitskorting op zorgverzekeringen (we hebben collectieve regelingen met Aevitae, Menzis en Zilveren Kruis).

De sollicitatieprocedure

Kijk jij er naar uit om bij Planetarium Meeting Center aan de slag te gaan?

Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie, waarin je ons overtuigt van jouw talent en motivatie van Operationeel Manager Meetings & Congressen! Solliciteren kan via onderstaand formulier of door te mailen naar Stephan Gort, Directeur.

Ben je enthousiast geraakt over deze functie én over Planetarium Meeting Center, maar heb je nog vragen? Voor meer informatie kan je altijd contact opnemen met Stephan per mail of via telefoonnummer 06 – 52 52 74 80.

Let op! Omdat we nieuwsgierig zijn naar jou en vooral op zoek zijn naar de juiste klik en motivatie, nemen we sollicitaties zonder motivatie niet in behandeling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren!